top
Podívejte se na historii naší firmy
Píše se rok 2002. Poláci jsou nadšení ze sportovních výkonů mladého Adama Małysze a v Evropě se objevuje nová měna - Euro. Piotr Czmoch, který pracuje jako obchodní zástupce v jedné z outdoorových společností, se rozhodl otevřít si vlastní obchod. Od myšlenky k podepsání nájemní smlouvy uplyne jen několik málo dnů.
2002
Outdoor ve městě plném činžovních domů
Stísněné prostory v činžovním domě na ulici Jana Pavla II v Glivicích je nuné přizpůsobit pro účely podnikání. Obchod je v přízemí, sklad na ... půdě, což v určitém okamžiku začíná zavánět neštěstím. Konstrukce domu není vhodná na stále se rozrůstající sortiment zboží. Gliwice jsou městem činžovních domů, proto se nové, prostorné sídlo nehledá snadno.
2002
Obchod vstupuje do virtuálního prostředí
Technologický pokrok nám umožňuje vyhovět zákazníkům, kteří to mají do Glivic daleko. Nápad na otevření e-shopu se objevuje velmi rychle, samotná realizace však trvá trochu déle. Je třeba připravit a implementovat software, který nás nebude omezovat v dalšim vývoji. V roce 2004 (několik týdnů před vstupem Polska do Evropské unie a krátce po tom, co Mark Zuckerberg založil Facebook) Piotr Czmoch spouští obchodní platformu, která umožňuje nabízet výrobky zákazníkům z celého Polska. Hned první den přichází první online objednávka. Je to známka toho, že systém funguje správně!
2004
8a.pl místo „Active”
Příznivci horské turistiky stále častěji navštěvují web 8a.pl. Co však 8a znamená? Milovníkům horské turistiky není třeba název internetového obchodu nijak vysvětlovat;" jiné je to v případě lidí, kteří s touto disciplínou nemají nic společného. Tato "lehce" tajemná zkratka odkazuje na úroveň ve francouzské stupnici lezecké obtížnosti. Jedná se o důležitou úroveň, protože je dostupná téměř pro každého, ale je třeba na ni trochu trénovat. Tento název, vytvořený pro internetové prostředí, se velmi rychle ujal. Je krátký, stručný a navíc unikátní. Není se čemu divit, že tato zkratka brzy nahrazuje původní název kamenné prodejny. Téměř nikdo si nebude pamatovat, že před několika lety byl nad obchodem na ulici Jana Pawła II v Glivicích nápis “Active”.
2004 - 2009
Éra e-commerce

E-shopy jsou v roce 2004 stále něčím novým. Pomalu se rozvíjející oblast e-commerce se nemůže spoléhat na hotová řešení. Spoustu věcí je třeba vytvářet od nuly: vymýšlet, testovat a implementovat. Internetové obchody musí bojovat o důvěru svých zákazníků, protože ti nákupům na internetu stále příliš nevěří. Budování této důvěry narušují časté informace o nekalých praktikách internetových obchodníků.

Pokud chce někdo s těmito překážkami bojovat, musí se opravdu hodně snažit. Web 8a.pl se od samého začátku specializuje na značky a výrobky jen té nejvyšší kvality. Obchoduje se zbožím, které je skladem a nikoliv s takovým, které se teprvé chystá na cestu z továrny. Tento způsob obchodování není v té době příliš častý. Jen dobrá nabídka však nestačí! Díky vysokým standardům služeb se zkracuje pomyslná vzdálenost mezi online prodejcem a zákazníkem. Fotky, detailní popisy a přesné míry se dělají pro to, aby se prezentace výrobku v e-shopu nelišila od kamenné prodejny. Zaměstnanci firemního call centra se snaží odpovídat na veškeré dotazy zákazníků a vyvracet jejich pochybnosti. Pozitivní reakce se rychle šíří světem a spokojení fanoušci horské turistiky sami doporučují náš obchod ostatním.

2009 - 2014
Nový obchod v Glivicích
Ruku v ruce s rychlým rozvojem naší firmy musí docházet také ke strukturálním změnám. V roce 2009 se sklad a kanceláře stěhují do nového sídla na ulici Leśnej. Sice se tímto znatelně zlepšuje pracovní prostředí, ale bohužel to neřeší všechny problémy. Prioritou je najít místo pro kamennou prodejnu, která již dávno není výkladní skříní naší firmy. Jelikož se stále nedaří najít vhodné místo, poto nezbývá nic jiného, než si něco postavit od základů. Novou prodejnu jsme otevřeli v roce 2014 na ulici Witkiewicza 6. Od tohoto okamžiku můžou zákazníci, kteří dávají přednost tradičnímu způsobu nakupování, navštívit náš dvoupatrový obchod s 300 m² prodejní plochy a využít i možnost pohodlného zaparkování před prodejnou.
2015
Spuštění portálu 8academy.pl
Je dobré, když se se stále rozšiřující nabídkou obchodu zvyšuje i informovanost samotných zákazníků. Přístup k ověřeným informacím není vždy jednoduchý. A tak se zrodil nápad splnit očekávání fanoušků horské turistiky. V roce 2015 se objevil portál 8academy.pl, který obsahuje spoustu cestovatelských a horolezeckých textů a velké množství rad a tipů týkajících se vybavení. Byla to trefa do černého! Portál 8academy.pl získal rychle popularitu a dnes se jedná o jeden z největších polských portálů věnujících se horské turistice! 8academy má na svědomí také spoustu sociálních kampaní, které měly na komunitu široký dopad. Kampaň „Končím v bezpečí ” (2016) upozorňovala na jednoduché, ale často tragické chyby horolezců, a kampaň „Kámo, nedělej nepořádek” (2017) se věnovala problému odpadků v horách. Tato témata nám v 8a nejsou lhostejná a nemůžeme je nechávat bez povšimnutí. Jelikož hory patří nám všem, proto se na ně obchod a portál snaží dívat globálně.Každý rok se "horským bacilem" nakazí spousta lidí. Část z nich nebyla v době, kdy vznikal náš obchod, ještě vůbec na světě. S rostoucí oblibou těchto aktivit musí jít ruku v ruce dobrá znalost vybavení a pohybu v horském terénu.
2016
Moderní logistické centrum
Brzy nám začínají být kanceláře a skladovací prostory na ulici Leśnej malé. Má to jen jedno možné řešení: je třeba opět začít stavět! Je tady rok 2016 a s ním další stěhování - tentokrát do zbrusu nového objektu na ulici Bojkowské. Tato změna je impulsem k dalšímu růstu. Větší užitná plocha umožňuje rozšiřovat naší nabídku a moderní logistické systémy nám usňadňují práci. V současné době 8a.pl nabízí výrobky od více než 150 firem - 20 z nich jsou klíčové značky. Naši širokou nabídku je nejlepší si představit na jednoduchém příkladu: pokud by byly všechny regály ve skladu uspořádány v jedné řadě, táhly by se na vzdálenost… 3,5 km! Nejdůležitější však není množství. Díky pečlivému výběru zboží a dodavatelů jsme schopní splnit očekávání a požadavky i těch nejnáročnějších nadšenců horských aktivit. Vybavení musí být pohodlné a bezpečné - takové, kterému můžete důvěřovat, když bojujete s nepřízní počasí nebo vlastními slabými místy. Naslouchání názorům našich zákazníků, sledování trendů a učení se novým technologiím jsou činnosti, které vedou k jedinému cíli: zlepšování kvality služeb. Nejedná se o prázdná slova, nýbrž o skutečné rozvojové cíle na další léta.
2019
Jen krůček od dospělosti
Jen několika e-shopům, které začínaly v první polovině minulého desetiletí, se podařilo dosáhnout pomyslných “osmnáctin”.;8a.pl se v roce 2020 zařadilo mezi společnosti, kterým se to podařilo. “Osmnácté narozeniny” svádí k bilancování - ale my přece ještě nekončíme! Od roku 2002 se změnilo hodně věcí - jak v tržním prostředí, tak i v samotném obchodě, ale přesto jsme zůstali věrní své původní myšlence. O firmu a její růst se stará čím dál větší počet zaměstnanců. Nabídka 8a je stále určena fanouškům hor: turistům, horolezcům, alpinistům, běžcům, bikerům a milovníkům survivalu i bushcraftu.